Sinds 2011 werk ik aan een stripboek over de ervaringen van militairen en veteranen uit mijn woonplaats, die tussen 2001 en 2010 in Afghanistan hebben gediend.
Wat maak je mee tijdens een uitzending? Hoe kom je ervan terug. Op deze blog houd ik het proces bij en plaats ik teasers en indrukken van het boek. Uitgavedatum staat nog niet vast maar houdt daarvoor deze blog in de gaten.

maandag 31 december 2012

Laatste plaat van 2012

Een kleine summary! Juni 2012 afgestudeerd aan de WdKA met als project een stripboek over de ervaringen van militairen en veteranen uit Dongen in Afghanistan. Na het afstuderen heb ik het zeker drie maanden laten rusten en heb ik het uiteindelijk weer opgepakt door verhalen na te lopen en eventueel waar nodig te verbeteren. (Zie november). Soms ingrijpende veranderingen en soms ook maar een paar plaatjes op 1 bladzijde.
Daarnaast worden er ondertussen ook weer nieuwe verhalen geschreven. Zo ook een verhaal van een heftig vuurgevecht. Met dit verhaal erbij telt het boek al 56 pagina's. Onderstaande afbeelding is de 4e plaat van het verhaal.

4e plaat van "Troops in contact". Het peloton maakt zich gereed te vuren.
Ondertussen wordt er vooruit gekeken en mogelijkheden verkent om in 2013 tot een eerste uitgave te komen. Meer daarover volgend jaar.

Een ieder het beste voor 2013 en tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten